لاغری چیست؟ به چه کسی لاغر است؟

 


در جامعه ما به افراد لاغر لاغر گفته می شود. مثلاً به فردی که سرگیجه، ضعیف و سبکتر از دیگران است لاغر می گویند. اگرچه در علم تغذیه ظریف است، اما ویژگی ها و معیارهای خاصی دارد. لاغری درجات مختلفی دارد و بهترین راه برای تعیین آن تعیین توده بدن یا BMI است که اگر کمتر از 5.18 باشد به این فرد لاغر می گویند. اگر این شاخص بین 5.18 تا 5.17 باشد، این درجه 1 کاهش است، زمانی که فاصله این شاخص از 5.17 کاهش یابد، خستگی فرد قوی تر شده و با مشکلات جدیدی مواجه می شود.
به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای اندازه گیری وزن زمانی است که روزه هستید و معده و روده شما خالی است. روش برای یافتن شاخص جرم به این صورت است: وزن (به کیلوگرم) را بر مجذور قد (به متر) تقسیم کنید.
لاغری تعریفی است که بسیاری از مردم فکر می کنند با نخوردن است، اما اینطور نیست. فرد باید اصولی را بیاموزد تا بتواند به هدف خود در لاغری سریع شکم دست یابد. در مورد لاغری سریع شکم باید بگوییم که استفاده از گروهی از غذاها بسیار مهم است و با مصرف این غذاها وبرخی ویتامین ها زیر نظر پزشک می توانید به سرعت لاغر شوید و به نتیجه دلخواه برسید.



تاثیر مهم لاغری بر کاهش اشتها



بسیاری از مردم در دنیای امروز فکر می کنند که بدون رژیم لاغر می شوند. اما این افراد باید بدانند که این موضوع ممکن است تا حدودی درست باشد، اما زمانی که مدت زیادی طول بکشد، بدن به میل خود چربی تولید می کند و چربی را به صورت کلسترول ذخیره می کند. کاهش وزن اگر خیلی سریع انجام شود می تواند مشکلاتی ایجاد کند. با در نظر گرفتن این موضوع، ما برخی از مشکلات رایج کاهش وزن را در زیر فهرست کرده ایم.



اولین نکته برای کاهش وزن سریع این است که افرادی که سریع وزن کم می کنند یا سریع وزن کم می کنند بیشتر گرسنه هستند. یعنی فرد احساس گرسنگی می کند و سعی می کند غذاهای چرب بخورد که می تواند باعث افزایش سطح کلسترول در بدن شود. اگر این روند ادامه پیدا کند، شاهد سکته، سکته قلبی و سکته خواهیم بود. یکی دیگر از موارد مرتبط با عواقب کاهش چربی شکم، مشکلات گوارشی است که می تواند سلامت انسان را تهدید کند.
این حالت باعث ایجاد یبوست در فرد می شود و حتی خواب فرد نیز مختل می شود. در برخی موارد، اگر فرد این روند را ادامه دهد، ناراحتی معده و زخم ایجاد می شود. این می تواند منجر به سندرم روده تحریک پذیر در سال های آینده شود. پس باید در نظر داشته باشیم که لاغری شکم یکسری قوانین دارد. ابتدا باید این قوانین را یاد بگیریم تا بتوانیم اساساً شکم خود را لاغر کرده و به هدف خود برسیم.



چگونه سریع وزن کم کنیم



کاهش وزن به چند اصل بستگی دارد. در این صورت باید بدانید که طبق یکسری اصول باید سریع وزن کم کنید. اصول مورد نیاز به شرح زیر است:
اول از همه، آب کافی بنوشید و این روند را هر روز ادامه دهید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. همچنین باید ویتامین های بدن خود را تنظیم کنید. از مهم ترین ویتامین ها می توان به ویتامین D یا ویتامین B یا C در این زمینه اشاره کرد. همچنین باید در نظر داشته باشید که باید هر روز مقدار مشخصی کالری مصرف کنید و متابولیسم بدن خود را بر این اساس تنظیم کنید. متابولیسم شما را برای مدت معینی حفظ می کند تا به نتایج کاهش وزن دلخواه برسید.
نکته مهم دیگر در مورد کاهش وزن این است که هنگام غذا خوردن باید غذای خود را به خوبی بجوید. جویدن خوب غذا باعث می شود ویتامین های بیشتری جذب شوند. باید این روند را تا زمانی که جویدن غذا تبدیل به عادت شود ادامه دهید.



یکی دیگر از نکات کاهش وزن این است که می توانید غذای خود را در زمان مشخصی بخورید. به عنوان مثال، اگر ناهار را روز شنبه ساعت 7 صبح می خورید، باید آن را یکشنبه ساعت 7 صبح میل کنید یا اگر ناهار را ساعت 13 می خورید، باید ساعت 13 روز بعد میل کنید. این کار را در ظهر انجام دهید.
برای شام هم همینطور. از دیدگاه پزشکان و متخصصان تغذیه باید بدانید که اگر در طول وعده غذایی برنامه داشته باشید، عضلات بدنتان به راحتی ساخته می شود.
این ماهیچه ها حاصل چربی سوزی خاصی هستند که می توانید در این برنامه در بدن خود پیاده سازی کنید. البته نیازی به مصرف قند مصنوعی ندارید. قند مصنوعی ارتباط نزدیکی با چربی و کلسترول دارد. این یکی از مهم ترین عواملی است که باید در نظر بگیرید، زیرا مصرف قند مصنوعی باعث افزایش چربی و رسوب چربی در رگ های بدن می شود.
کمبود وزن به این معنی است که وزن یک فرد کمتر از یک وزن مشخص است. این وزن نیز نسبت به قد محاسبه می شود. این جزء در سیستم های بیولوژیکی و تغذیه ای BMI نامیده می شود. عوامی معمولا با کاهش وزن فرد سروکار دارد و در این رابطه می توان به انواع سوءتغذیه یا مسائل مربوط به آن اشاره کرد. به طور کلی لاغری چیزی است که بسیاری از افراد دوست دارند با آن دست و پنجه نرم کنند و بسیاری از افراد به دلیل اینکه بخشی از ژنتیک آنهاست با آن دست و پنجه نرم می کنند.



ال پی جی برای لاغری


ال پی جی لاغری یک روش غیر تهاجمی برای حذف چربی های اضافه بدن می باشد. ال پی چی دستگاهی ایمن و بدون درد است که از آن برای لاغری موضعی و کاهش وزن استفاده می شود. ال پی جی برای لاغری یکی از  کم خطر ترین و در عین حال ارزان ترین روش هایی است که برای از بین بردن چربی های بدن و تراشیدن اندام مورد استفاده قرار می گیرد. ال پی جی نوعی ماساژ درمانی است که از آن برای حذف چربی های رسوب گرفته در اندام های مختلف به شکل موضعی استفاده می شود.


در این روش با استفاده از دستگاه ال پی جی پوست ناحیه مورد نظر ماساژ داده می شود تا به آرامی چربی های انباشته شده در موضع مورد نظر تحلیل برود و سلول های چربی تجزیه شده از طریق گردش خون برای دفع شدن به سیستم گوارش منتقل شده و در نهایت از طریق ادرار دفع می شود.



آنالیز بدن برای لاغری


تجزیه و تحلیل بدن به معنای اندازه گیری ترکیب بدن است. ترکیب بدن اجزای بدن را نشان می دهد. ترکیب بدن به عناصر زیر اشاره دارد: بافت چربی، بافت بدون چربی، آب و محتوای مواد معدنی استخوان.
همچنین آنالیز بدن در 5 سطح اتمی، مولکولی، سلولی، بافتی و کل بدن اندازه گیری می شود.


شاک ویو تراپی



دستگاه کاهش موج شوک امواج صوتی با انرژی بالا تولید می کند. این امواج با فشارهای مثبت بالا تا 100 مگاپاسکال و فشارهای منفی حدود 5 تا 10 مگاپاسکال مشخص می شوند.
این امواج پس از سرچشمه گرفتن از دستگاه و ورود به بدن، از محیط سیال و بافت های نرم بدن عبور کرده و اثر آن ها در مرز مشترک دو بافت امپدانس متفاوت مانند محل اتصال استخوان و بافت نرم ظاهر می شود.
هنگامی که امواج ارتعاشی در مرز مشترک دو سلول با پارامترهای صوتی مختلف برخورد می کنند، به دو طریق منحرف می شوند: بازتاب و شکست. این دو پدیده منجر به آزاد شدن انرژی جنبشی در اتصالات سلولی و ایجاد تغییراتی می شود. در این داستان امواج صوتی که تولید می کنند، امواج ضربه ای روی قسمت سلولیتی پوست تاثیر می گذارد، زمانی که به چربی زیر پوست برخورد می کند باعث کاهش و از بین رفتن چربی زیر پوست می شود بدون اینکه بر ساختار بدن مانند مویرگ ها و عضلات تاثیر بگذارد.


سخن آخر


در این محتوا با سعی کردیم که برخی از بهترین روش های لاغری را بررسی کنیم. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات لاغری در تهران می توانید به وبسایت کلینیک لادن به آدرس https://clinicladan.com   مراجعه کنید.

منبع خبر :