حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی با پیگیری دادستانی تهران

حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی با پیگیری دادستانی تهران

دادستان تهران گفت: پس از اعلام اعتراضات صنفی کارگران ساختمانی، این دادستانی طی چهار بند مصوبات و دستورات لازم در خصوص حل چالش‌های ایجاد شده در بیمه کارگران ساختمانی را ابلاغ کرد.

مشکل بیمه کارگران ساختمانی با پیگیری دادستانی تهران حل شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی صالحی بیان کرد: در این جلسه با دعوت از مسئولان سازمان تأمین اجتماعی استان تهران، جهت بررسی مشکلات اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی، دلایل عدم اجرای کامل این قانون بررسی و تذکرات لازم نیز جهت رفع محدودیت‌های اجرایی ارائه شد.

وی افزود: مقرر شد کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با همکاری خانه کارگر جمهوری اسلامی، فهرست اسامی کارگران ساختمانی استان را به اداره کل تأمین اجتماعی ارائه کنند و این مرجع با اعتبارسنجی و احراز صحت، نسبت به برقراری بیمه تأمین اجتماعی در مورد این قشر زحمت کش اقدام کند.

دادستان تهران اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته، به مسئولان تأمین اجتماعی ابلاغ شد که در کمترین زمان ممکن کارگران ساختمانی شناسایی و هویت افرادی که بر خلاف واقع خود را کارگر ساختمانی معرفی می‌کنند نیز معلوم شود، تا صرفا کارگران ساختمانی واقعی از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

وی افزود: مصوب شد در جهت ساماندهی اعتراضات و جلوگیری از سردرگمی کارگران و حادثه دیدگان ناشی از کار، برای پیگیری مطالبات خود به معاونت تعهدات ادارات کل سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

صالحی با اشاره به مطالبات گسترده کارگران ساختمانی و تشکیلات صنفی حامی حقوق کار، گفت: لزوم اجرای کامل قانون بیمه کارگران ساختمانی از سوی سازمان تأمین اجتماعی جزو اولویت‌های این دادستانی در خصوص پیگیری حقوق عامه است.

وی افزود: کارگران ساختمانی از محروم‌ترین اقشار زحمت کش جامعه‌اند و دادستانی تهران در راستای حفظ حقوق عامه، پیگیر حقوق قانونی و مطالبات صنفی آن‌ها از دستگاه‌های متولی است.

منبع خبر : iribnews.ir