جراحی کاشت ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

 به طور کلی زمان لازم برای کاشت ایمپلنت حدود ۵ تا ۸ ماه طول می‌‌کشد اما در صورتی که به پیوند استخوان جراحی لثه نیاز داشته باشید زمان لازم برای درمان طولانی‌تر خواهد شد.


پس از آنکه متخصص ایمپلنت دندان به ارزیابی دقیق دهان و دندان شما پرداخت و یک برنامه درمانی مناسب را برای شما طراحی کرد مرحله اول درمان شروع می‌شود که شامل نصب پست ایمپلنت فلزی است. جراحی کاشت ایمپلنت معمولاً در مطب دندان پزشک و در یک جلسه انجام می‌شود. در اکثر موارد روی ایمپلنت که زیر لثه قرار دارد به مدت ۳ تا ۶ ماه پوشانده می‌شود تا فرآیند بهبود انجام گردد. معمولا مرحله دوم چیزی حدود ۲ تا ۶ هفته طول می‌‌کشد و در این مرحله قسمت فوقانی ایمپلنت از زیر لثه مشخص خواهد شد و اباتمنت متصل می‌گردد. پس از آن که لثه بهبود پیدا کردن مرحله سوم شروع می‌شود که شامل نصب روکش دندان مصنوعی جدید است.


در این مرحله باید چندین عدد قالب از دهان و دندان شما تهیه شود و دندان در جای خود قرار داده شود. این جلسات به شما کمک می‌کند تا دندان جدید به طور کامل با دندان‌های طبیعی ادغام شود و با شکل، اندازه و رنگ آنها مطابقت پیدا کند. این مرحله معمولا طی مدت ۴ تا ۸ هفته تکمیل می‌شود.


 هزینه کاشت یک عدد ایمپلنت دندان چقدر است؟


 قیمت ایمپلنت دندان به شرایط خاص شما و روش‌های درمانی مورد نیاز بستگی دارد. هنگامی ‌که شما به متخصص ایمپلنت مراجعه می‌کنید به ارزیابی شرایط و وضعیت دهان و دندان شما می‌پردازد و بهترین روش‌ها برای درمان شما پیشنهاد خواهد کرد و هزینه هر جلسه و هر مرحله از نصب پست ایمپلنت را توضیح خواهد داد و هزینه مرحله نهایی که شامل نصب روکش دندان مصنوعی است را نیز مشخص می‌کند.



نتایج ایمپلنت


بیشتر ایمپلنت‌های دندانپزشکی موفق هستند. با این حال‌، گاهی اوقات، استخوان به اندازه کافی در کاشت فلزی نمی‌تواند محکم شود. به عنوان مثال، سیگار کشیدن ممکن است به نارسایی و عوارض کاشت منجر شود.


اگر استخوان به اندازه کافی محکم نشود، ایمپلنت برداشته می‌شود، استخوان تمیز می‌شود و می‌توانید در حدود سه ماه دوباره این روش را امتحان کنید. با کارهای زیر به بهتر نتیجه دادن ایمپلنت و کاشت آن کمک کنید.


بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید. دقیقاً مانند دندانهای طبیعی خود، ایمپلنت‌ها، دندانهای مصنوعی و بافت لثه را تمیز نگه دارید. برس‌های مخصوصی طراحی شده، مانند یک برس بین دندانی که بین دندان‌ها می‌چرخد، می‌تواند به تمیز کردن اطراف دندان‌ها ، لثه‌ها و پست‌های فلزی کمک کند.


به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید. برای اطمینان از سلامتی و عملکرد مناسب ایمپلنت‌های خود، معاینات دندانپزشکی را برنامه‌ریزی کنید و توصیه‌های مربوط به تمیز کردن‌های حرفه‌ای را دنبال کنید.


از آسیب رساندن به آنها خودداری کنید. وسایل سخت مانند یخ و آب نبات سخت را که می‌تواند تاج‌های شما را بشکند، یا دندانهای طبیعی شما را خراب کنند استفاده نکنید. از توتون و تنباکو و کافئین رنگ دار پرهیز کنید. اگر دندان‌هایتان شکسته‌اند حتما به درمان آنها اقدام کنید.

منبع خبر :