پلیس‌ها در Need for Speed Heat حضور پررنگ‌تری خواهند داشت


Need for Speed Heat

۱۵ سال از انتشار آخرین نسخه‌ی خوب سری بازی‌های پرطرفدار «نید فور اسپید» (Need for Speed) که در ایران با نام «جنون سرعت» هم شناخته می‌شود، می‌گذرد و هنوز هم مثل این می‌ماند که این سری تیم فوتبالی بوده که بهترین بازیکن تاریخش بازنشسته شده و دیگر نمی‌تواند به آن دوران درخشان خود بازگردد.

در مورد نید فور اسپید این بهترین بازیکن همان نسخه‌ی «موست وانتد» (Most Wanted) است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. این حس نوستالژی شاید به خاطر این باشد که موست وانتد یکی از آن بازی‌هایی بود که همزمان با عرضه‌ی نسل تازه‌ای از کنسول‌ها منتشر شد ولی به هر حال بعد از آن هفت نسخه‌ی دیگر از این سری منتشر شده‌اند که هیچ کدام نتوانسته‌اند به گرد پای لذتی که در بازی کردن موست وانتد بود برسند. انجام دادن یکی از ماموریت‌های داستانی در این نسخه همراه می‌شد با یک تعقیب و گریز هیجان‌انگیز با پلیس و در نهایت هم به سختی می‌توانستیم از دست آن‌ها فرار کنیم و لذتی که در به پایان رساندن آن وجود داشت هیچ وقت در نسخه‌های بعدی تکرار نشد.

گوست گیمز می‌خواهد دوباره پلیس‌ها را نقطه‌ی قوت این سری قرار دهد

از زمانی که شرکت «گوست گیمز» (Ghost Games) ساخت بازی را برعهده گرفت و دو نسخه‌ی قبلی این سری را عرضه کرد، پلیس‌ها آن‌طور که باید در بطن بازی نبودند. نید فور اسپیدی که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد بیشتر شبیه نسخه‌‌ی «آندر گراوند» (Underground) بود. در این نسخه تعقیب و گریز پلیسی در دنیای باز آن وجود داشت ولی چندان به دل نمی‌نشست و اغلب هم خطر خاصی بازی‌کن را تهدید نمی‌کرد. حتی باید کلی هم زحمت می‌کشیدید که توجه پلیس را به خود جلب کنید. «نید فور اسپید پیبک» (Need for Speed Payback) هم که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد سعی کرده بود آن حس‌و‌حال پلیسی قبل را برگرداند ولی در سطحی بسیار محدود این کار را کرده بود. فعل‌وانفعالات شما با پلیس در بیشتر موارد در جریان صحنه‌های از پیش‌تعیین شده‌ی سینمایی و همچنین در مراحل خاص قسمت داستانی صورت می‌گرفت.

اما به نظر می‌رسد طبق گفته‌های آقای «رایلی کوپر» (Riley Cooper)، کارگردان بازی از استودیوی گوست گیمز، این رویه در نسخه جدید نید فور اسپید که «هیت» (Heat) نام‌گذاری شده، قرار است تغییر کند و شاهد حضور پررنگ‌تر پلیس‌ها در جریان بازی‌ باشیم.

تصویری از محیط شخصی سازی نید فور اسپید هیت

کوپر می‌گوید در نید فور اسپید هیت پلیس‌ها یک خطر بزرگ و تاثیرگذار برای مسابقات در حال اجرا خواهند بود. تغییرات شب و روز اعمال شده در بازی باعث خواهد شد که طبیعت این مسابقات از یک مسابقه محدود و قانونی به یک مسابقه‌ی خطرناک زیرزمینی تبدیل شود. درست مثل دنیای واقعی، در این بازی نیز پلیس‌ها در شب مشکوک‌تر و فعال‌تر از روز خواهند بود. اگر پلیسی در شب شما را دستگیر کند تمام جایزه‌هایی که آن شب برنده شده بودید از دست خواهند رفت. به همین دلیل این تصمیم که شب‌ها وارد مسابقات شوید یا در گاراژ خود بمانید هسته‌ی اصلی گیم‌پلی زمان شب این نسخه را تشکیل می‌دهد.

پیاده‌کردن صحیح این ویژگی بستگی مستقیمی به هوش مصنوعی پلیس‌ها خواهد داشت و اینکه بدانیم سازنده‌ها آن را به شکلی سرگرم‌کننده پیاده کرده‌اند یا خیر بدون بازی‌کردن آن امکان‌پذیر نخواهد بود. کوپر می‌گوید: «تعقیب‌وگریز پلیسی برای اینکه برای بازی‌کن جذاب باشد باید زمان مطلوبی طول بکشد. برای همین پیدا کردن یک تناسب درست مهم‌ترین کاری است که ما باید انجام دهیم.»

در نسخه پیبک بازی‌کن‌ها خیلی زود این نکته را فهمیدند که می‌توانند به راحتی ماشین پلیس را نابود کرده و فرار کنند. به گفته‌ی کوپر در این نسخه دیگر به اندازه‌ی نسخه‌ی قبلی جاهای خاص زیادی وجود ندارد که بازی‌کن‌ها بتوانند پلیس‌ها را به آنجا کشانده و باعث نابودی ماشین آن‌ها شوند. همچنین توجه بیشتری روی سرعت و نحوه‌ی کنترل کردن ماشین در سرعت‌های بالا شده است و برای همین بازی‌کن‌ها می‌توانند به لطف سرعت بالای ماشین خود و دست فرمان خوبشان از پلیس‌ها فاصله بیشتری گرفته و بدین ترتیب از دست آن‌ها فرار کنند.

Need for Speed Heat در تاریخ ۱۷ آبان ماه برای پلی ‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.


منبع : سخت افزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *