مرگ خودرو‌های دو درب به دلیل عدم سرمایه گذاری و پیشرفت تکنولوژی



مرگ خودرو‌های دو درب به دلیل عدم سرمایه گذاری و پیشرفت تکنولوژی مسئله‌ای است که مدیر‌عامل پژو به آن پرداخته‌ است.

در چند سال اخیر شاهد کاهش تولید خودرو‌های کوپه یا دو درب هستیم. با اینکه این مدل‌ها در حال خارج شدن از چرخه‌ی طراحی و تولید برای جامعه‌ی اکثریت هستند، هنوز چند تا از مدل‌های خاص نظیر کامارو و ماستَنگ را در بازار می‌بینیم. با تمام این تفاسیر تعداد مدل‌های خودرو‌های دو درب در حال کاهش است.

ژان‌فیلیپ ایمپاراتو، رئیس پژو، در مصاحبه‌ی مجله‌ی Autocar از کاهش مدل‌های دو درب گفته‌است. او اذعان داشت که دلیل اصلی کاهش خودرو‌های دو درب نبود سرمایه گذاری برای توسعه‌ و تولید است. او گفته که عاشق این خودرو‌ها است. اما کسب و کار خودروسازی را دوست داشتن تعیین نمی‌کند.

مرگ خودرو‌های دو درب ناشی از عدم سرمایه گذاری و تکنولوژی‌های نوین

کم شدن تمایل خودروسازان به سرمایه‌گذاری در تولید ماشین‌های دو درب به دلیل نفرت آنها نسب به این خودرو‌ها نیست. امروزه میبینیم که هزینه‌ها و سرمایه‌های کلانی برای توسعه‌ی خودرو‌های جدید می‌شود. این خودرو‌ها شامل خودرو‌ها الکتریکی و احتراقی با تکنولوژی‌های جدید است. همچنین خودروسازان بیشتر سرمایه و هزینه‌های تحقیق و توسعه‌ی خود را صرف خودرو‌های بدون راننده، استفاده از تکنولوژی اتصال 5G و دیگر تکنولوژی‌های مرتبط می‌کنند. همه‌ی اینها نیازمند سرما‌یه‌های عظیمی است که باعث شده خودروسازان از تولید مدل‌های مختلف ماشین‌های دو درب صرف نظر کنند.

عامل سرمایه گذاری و استفاده از تکنولوژی به تنهایی به کم شدن خودرو‌های دو درب منجر نشده است. مصرف کننده‌ی این خودرو‌ها همیشه کم بوده و تعداد تولید هم به نسبت تنظیم می‌شده. امروز‌ه می‌بینیم که تمایل مردم برای خرید خودرو‌های بزرگ شاسی بلند بسیار زیاد شده است. تمایلی برای خرید خودرو‌های کوچک دو درب و سدان‌ها و… در بازار کاهش یافته ‌است. اخیراً فروش شورلت کامارو در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و شرکت سازنده به فکر توقف تولید این مدل است.

اما این موضوع به معنی تمام شدن ماجرا برا دو درب‌ها نیست. با اینکه مردم تشنه‌ی خرید کراس‌اورر و شاسی بلند هستند، خودروسازان نیز با توجه به سلیقه‌ی بازار عمل خواهند کرد. رئیس طراحی جنرال موتورز در این باره گفته که مردم کراس اورر و شاسی بلند می‌خرند تا حسادت همسایگان را بر انگیزند. تمایل خریداران به خودرو‌های شیک و خوش استایل است. بنابراین احتمالاً باید شاهد باز طراحی خودرو‌های دو درب توسط برخی خودروسازان باشیم.


منبع : سخت افزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *