با ارزش ترین برندهای خودروسازی جهان در سال 2018


با ارزش ترین برندهای خودروسازی جهان در سال 2018

تنها چند هفته پس از معرفی با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2018 توسط موسسه فوربس، یک موسسه اقتصادی دیگر فهرستی از با ارزش ترین برندهای خودروسازی جهان در سال جاری میلادی را منتشر کرد. براساس این گزارش سالانه که توسط موسسه تحقیقاتی میل‌وارد براون تهیه می‌شود کمپانی خودروسازی ژاپنی تویوتا باارزش‌ترین برند خودروی در جهان در سال 2018 میلادی است. این در حالیست که در رده بندی کلی که پیش تر توسط فوربس منتشر شده بود، این برند در مجموع سی و ششمین برند با ارزش جهان عنوان شده و ارزش آن کمتر از ده درصد باارزش‌ترین برند جهان یعنی گوگل ذکر شد.

به گفته کارشناسان، شرکت تویوتا نه تنها دارای با ارزش ترین برند در میان خودروسازان جهان، بلکه شایسته لقب «خلاق‌ترین» خودروساز جهان نیز هست. کسب چنین مقامی توسط یک کمپانی آسیایی به خوبی نشان می دهد این شرکت ها که کار خود را از تولید محصولات ارزان قیمت و با کیفیت پایین آغاز کردند توانسته اند در طول سال های اخیر چه رشد فوق العاده بی نظیری را تجربه کنند تا در جهان مطرح شوند. طی چند سال اخیر بزرگ‌ترین ابتکارات را در زمینه کاهش مصرف سوخت، توسط شرکت تویوتا معرفی شده‌ و آنها تنها شرکتی هستند که در حال حاضر از سوخت هیدروژنی در خودروهای سواری به صورت تجاری استفاده می کند. این شرکت همچنین تا کنون معروف‌ترین الگوهای مدیریت مهندسی را هم به جهان اتومبیل معرفی کرده‌است.

از نظر بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، تویوتا در صنعت خودرو نماد کیفیت و کم‌خرج بودن است. این برند محصولات شاسی‌بلند پرطرفداری هم در جهان دارد. خودروهای شاسی‌بلند هنوز هم در بازار بسیار پرطرفدار هستند و حس قدرت و ایمنی را به دارندگان خود منتقل می‌کنند. این نشان تا کنون ۱۱ بار توانسته باارزش‌ترین نشان در صنعت خودرو نام بگیرد.

پس از تویوتا شرکت مرسدس بنز با ارزش ۲۵ میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار، دومین نشان با ارزش در صنعت خودرو جهان است. ارزش تجاری این نشان در سال ۲۰۱۷ در حدود ۲۳ میلیارد دلار بوده است.

مرسدس بنز چند سالی است که برنامه گسترده‌ای را برای خودروهای الکتریکی تدوین کرده است. این شرکت با برنامه و خودروهای جدیدش توانسته است جای ب‌ام‌و که تا پیش از این در مکان دومین برند باارزش صنعت خودرو قرار داشت، را بگیرد.

نشان تجاری ب‌ام‌و در کل حدود ۲۵ میلیارد و ۶۲۴ میلیون دلار ارزش دارد و در مکان سومین نشان با ارزش صنعت خودرو و چهل و هفتمین نشان با ارزش جهان قرار دارد. اما عجیب است که ارزش این برند تنها یک پله بالاتر از شرکت چینی هواوی است. هم اکنون شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات ارزش بسیار بیشتری نسبت به نشان‌های صنعتی دیگر پیدا کرده‌اند.

فورد چهارمین نشان با ارزش صنعت خودرو جهان است. این نشان ۱۳ میلیارد دلار ارزش دارد و در کل مکان نود و ششمین برند با ارزش جهان را دارد. این شرکت با وجود اینکه اولین شرکت با خط تولید پیشرفته در جهان اتومبیل بوده و بیش از ۱۰۰ سال از زمان تاسیسش می‌گذرد، همچنان ارزش بسیار کمتری نسبت به خیلی از نشان‌های تازه کار حوزه آی‌تی دارد. ارزش این برند خودرو سازی ۱۰ درصد کم‌تر از ارزش برند علی بابا در چین است.

پس از فورد هوندا در رتبه ۵، نیسان در رتبه ۶، آئودی در رتبه ۷، تسلا در رتبه ۸، سوزوکی در رتبه ۹ و فولکس‌واگن در رتبه ۱۰ باارزش‌ترین برندهای خودرو جهان قرار دارند.

در میان ۱۰۰ شرکت با ارزش جهان در همه حوزه‌ها، شرکت هوندا که پنجمین نشان با ارزش صنعت خودرو است در مکان ۹۷ قرار دارد. این نشان ۱۲ میلیارد دلار ارزش دارد.


منبع : سخت افزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *